Federació Catalana d'Empreses de Telecomunicacions

Subvencions per a la transformació digital i la modernització de les entitats locals


Data de publicació:
/

El passat 6 de novembre es va publicar en el BOE l’Ordre TER/1204/2021, de 3 de novembre, per la qual s’aproven les bases reguladores i s’efectua la convocatòria corresponent a 2021, de subvencions destinades a la transformació digital i modernització de les Administracions de les Entitats Locals, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

Aquestes subvencions són perquè els municipis amb més de 50.000 habitants, o amb població inferior si són capital de província, millorin i modernitzin la seva organització amb la incorporació de tecnologies de la informació, digitalització dels procediments administratius i adaptació de la seva gestió a mitjans digitals.

L’import total màxim de les subvencions ascendeix a 92,77 milions d’euros i l’assignació entre les diferents entitats beneficiàries s’efectuarà de la següent manera: el 45% de l’import total, 41.746.500 euros, es distribuirà entre els municipis amb població superior a 250.000 habitants. El 55% restant, 51.023.500 euros, es distribuirà entre els municipis amb població entre 50.001 i 250.000 habitants o amb població inferior si són capital de província.

La quantia màxima de l’ajuda que correspon a aquests municipis s’ha determinat en funció del nombre d’habitants.

Les sol·licituds es podran presentar fins a les 15.00 hores del 15 de desembre de 2021 i només electrònicament, a través de la seu electrònica del Ministerio de Política Territorial (procediments- subvencions) i,  les entitats locals beneficiades hauran de justificar el compliment de la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció així com l’aplicació dels fons percebuts.

Entre les prioritats de les subvencions per a la modernització i digitalització de les entitats locals figuren els següents:

  • Major accessibilitat de ciutadans i empreses a serveis públics digitals.
  • Reducció de la bretxa digital.
  • Millora de l’eficiència i eficàcia dels empleats públics.
  • Reutilització dels serveis i solucions digitals construïdes.
  • Utilització activa de les tecnologies emergents en el desplegament de nous serveis digitals (chatbots, automatització i robotització, plataformes…)

Amb l’objectiu de garantir la màxima eficiència en l’aplicació dels fons i aconseguir amb les actuacions el major impacte per a la ciutadania en el seu conjunt, les entitats locals prioritzaran els següents projectes:

  • Posada en marxa d’un centre d’operacions de ciberseguretat, que serà d’execució obligatòria.
  • Una Administració orientada al ciutadà, desenvolupant els tres serveis més utilitzats en manera App mòbil o a través d’una interfície adaptable (“responsive”) integrada en La meva Carpeta Ciutadana de l’AGE.
  • Operacions Intel·ligents. Posada en marxa d’un projecte per a automatitzar processos de prestació de serveis al ciutadà.
  • Desenvolupament o adaptació de serveis exempts de barreres transfrontereres per a ciutadans i empreses europeus.

Accedeix a la nota de premsa completa.

Fem servir cookies pròpies i de tercers per optimitzar i analitzar la navegació dels nostres usuaris. Llevat que s'oposi, entenem que consenteix que les usem per a tals fins en continuar navegant per aquest lloc web, tot i que pot retirar el consentiment en qualsevol moment Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close